Ads 468x60px

Labels

Sunday, April 6, 2014

Apa pentingnya naik rank or serious dlm Shaklee????

Asslamualaikum wbt...

Nampak Agak slow down ke promosi Shaklee di FB or blog ku ini? Heeeee..jangan risau.. Kita ada online and offline gtewww... Never slow never never..

Masuk Feb 2014, tukar position baru di PETRONAS Carigali SDN BHD, yang masih dekat di hati... Kerja baru, tanggungjwb baru.. Challenges baru... Semua baru nak belajar. Setiap bulan ada closing... Maka akan ada 2 closing; Office dan Shaklee... Oh oh oh

Dalam penuh cobaannnnn; terutamanya cabaran utk maintain "focus" dan cabaran pembahagian masa... Tu adalah main tests nya...



So bila saya naik coordinator closig March aritu, ada yg terkejut, ada yang kata "super mommy" la apa la... Sebenarnya takde la 
Super sgt. Tp of course la ada pengorbanannya dgn kerja tetap lagi, Shaklee yg boleh dikatakan "side income" yang sgt serius... Dgn anak lg wlpn baru sorang. Sebab baru sorang la sy perlu all out!! Kenapa????
Sebab nanti dh lagi ramai, lagi byk perhatian kena bagi. Nanti dh ada anak masuk skolah, kne tlg anak buat homework. So kalau masa tu ada kerja tetap lg, mahu haru biru jgak nak bahagi masa.... Maka sbb itu sy berusaha skrg!
Supaya nanti ada fleksibiliti, mungkin kah saya akan menjadi Work-At-Home-Mother??? Siapa xde harapan tu kan? Tp bukan lah sy tak suke kerja sy, attachment dgn Petronas sgt dalam. 
Cuma sy mahukan options yg lebih dlm hidup sy especially apabila family growing nanti.

Apa sy nak?
Saya nak lebih masa utk anak2!
Saya nak lebih masa buat program or volunteer yang sy suka!
Saya nak luang masa utk usrah/ceramah dgn lebih mudah!
Saya nak tlg parents dan adik2!
Saya nak infaq bantuan pd pihak2 yg memerlukan! (sy kagum master2 yg sanggup keluarkan 20-30k, ada yg lebih lg monthly utk infaq! Bayangkannnnnnn)
Byk lg la yg sy nak(ada la dlm vission board)

Haaaaa, jgn memain2.. Vission and mission kne ada kalau kita seriussss...


Dan baru2 ni pn ada yg tny sy..
"boleh ke nak tukar upline"?
Haaaa bukan mudah ye.. Sbb tu penting nya utk memilih yang tepat ye. Yg kita rasa dia ckppp semangat utk guide kita. Yang serius nak berjaya dan nak bawak kita berjaya..

Ada yg bgtau sy xnak upline yg dh terlalu jauh, sbb xdpt nak apprecite wavelength. Ada yg kata plak nak upline yg dh success, senang nak motivate themselves. Terpulang! Success itu ada byk definition!

Cuma pastikan anda bersama dia yang mahu berjaya! Support group yg sentiasa ada. Up and down. Fikir dalam2..❤


Anda mahu melangkah dalam Shaklee?
Mahu merangkak?
Mahu berjalan?
Mahu berlari?

Saya nak pegang tangan mereka yang benar2 nak serius dlm Shaklee!
Siapa nak pegang tangan sy bersama2?
JOM!!! ❤❤❤

Email me: ibuaishadania@gmail.com
FB: Diana Wan
Shaklee ID: 1034682
Coordinator Rank
Shaklee Independent Distributor
❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Disclaimer I

Penulisan di blog ini adalah pendapat peribadi penulis. Dilarang menyalin tanpa kebenaran penulis melainkan untuk penyebaran ilmu yang bermanfaat.

Disclaimer II

Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi dilaman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose apa jua penyakit. Pembaca digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan

Rakan Blog

Dikuasakan oleh Zulfae Solution. Dapatkan blog dan FB page anda pada harga yang sukar dipercayai di zulfa.com.my atau di FB Page kami: fb.com/zulfa.com.my